اپلیکیشن ماسک لازمه توفیق هر سه استراتژی برای شکست کرونا در ایران

  • 1399/01/26 09:23:00 ب.ظ
  • 0 نظر
  • تعداد نمايش 1358

دکتر سیدعلی حسینی اسفیدواجانی، دکتر رضا جعفری و دکتر عباس صابری در این مقاله سه استراتژی‌ پیش روی کشور برای شکست کرونا را مرور می‌کنند:

 

 

https://www.isna.ir/news/99011306651/سه-استراتژی-برای-شکست-کرونا-در-ایران-هزینه-ها

 

 در بخشی از این مقاله آمده است:

 

 «بهتر است سریعا راهبرد سوم (سیاست تهاجمی علیه ویروس) در همین روزها شروع شود. ممنوعیت مسافرت بین شهرها خوب است اما بسیار کم است. در این روزها که عملا کل کشور آلوده شده مهمتر از مسافرت‌های بین شهری سرایت داخل شهری است. ویروسی با این قدرت سرایت بایستی در شهرها و روستاها مهار شود. بایستی خودقرنطینگی خانگی یک ماهه در تمامی شهرها اجرایی شود. بعد از پایان قرنطینه، اپلیکیشن‌هایی که مسیر افراد را ثبت می‌کنند بایستی در گوشی‌ها نصب شوند. هر شخص بیماری در آینده مشاهده شد، فی الفور اپلیکیشن افرادی را که در اواخر دوران کمون با آن شخص هم مسیر بوده و یا در یک مکان بوده‌اند شناسایی می‌کند تا به قرنطینه خانگی ملزم شوند. اپلیکیشن رهگیری مشخص می‌کند این شخص با چه افرادی در روزهای قبل از بروز علائم بیماری در تماس بوده و ایشان نیز بایستی برای دو هفته خانه نشین شوند.»

 

تنها اپلیکیشنی که برای رصد تماس در ایران ساخته شده، اپلیکیشن رایگان ماسک است و استفادهٔ گسترده از آن از لوازم کنترل کرونا در هر سه راهبرد است.

ارسال نظر