نشست هم اندیشی چالش های گسترش آموزش الکترونیکی در کشور

  • داخلي
  • 1399/01/26 09:26:00 ب.ظ
  • 0 نظر
  • تعداد نمايش 1297

 با موضوع بررسی دلایل کاهش اقبال دانشجویان به تحصیل در مؤسسات آموزش عالی الکترونیکی برگزار شد:

نشست هم اندیشی چالش های گسترش آموزش الکترونیکی در کشور با موضوع بررسی دلایل کاهش اقبال دانشجویان به تحصیل در مؤسسات آموزش عالی الکترونیکی در تاریخ ۲۷آبان ۱۳۹۸ توسط کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی یونسکو در مهرالبرز برگزار شد.

کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی یونسکو با دعوت از رؤسای مؤسسات آموزش عالی الکترونیکی و مراکز آموزش الکترونیکی دانشگاه های کشور، و نیز رئیس کارگروه یادگیری الکترونیکی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به بررسی چالش های گسترش آموزش الکترونیکی در کشور پرداخت.

 

این نشست که 9 نفر از مسئولان پنج مرکز آموزش عالی الکترونیکی (مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قم، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه قرآن و حدیث، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، و مؤسسه آموزش عالی مهرالبرز) در آن شرکت کردند با خوشامد گویی رئیس کرسی، دکتر علی اکبر جلالی، و طرح مسئله از سوی ایشان وارد دستور کار شد. هر کدام از مدعوین گزارشی از مؤسسه یا مرکز متبوع خود ارائه داده و آماری از امکانات، ظرفیت باالقوه پذیرش دانشجو، و تعداد دانشجویان پذیرش شده در سال جاری و سال های گذشته را به سمع و نظر حاضران رساندند. سپس به بیان مشکلات و چالش هایی که علی رغم تلاش ها، با آن ها مواجهند پرداخته و راهکارهای پیشنهادی خود را در سطوح ملی و جزئی تر از آن (سطح مرکز متبوع خود) بیان کردند.

رئیس کارگروه یادگیری الکترونیکی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر علی اکبر صفوی نیز پس از استماع موارد مطروحه ابتدا گزارشی از روند فعالیت های انجام شده جهت حل معضلات موجود در کارگروه و همچنین فراز و نشیب هایی که در این راه با آن مواجه بوده اند را ارائه داد. سپس با اشاره به تدوین نظام نامه یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی و حمایت جدی از سوی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود بخشی از این نظام نامه که مربوط است به تبدیل مؤسسات آموزش عالی الکترونیکی به دانشگاه، تصویب شده و مابقی آن به زودی به شورای گسترش رفته و مصوب خواهد شد. ایشان به صورت لیست وار چالش های موجود در این حوزه را که برآیندی از آنچه سایر مدعوین به آن اشاره داشتند نیز بود، برشمرد و راهکار هایی را که در تناسب با آنها می دانست ارائه داد. ایشان به این مهم نیز اشاره کرد که موارد بسیاری از راهکار های مطرح شده، با تصویب کامل نظام نامه به مرحله اجرا در خواهند آمد.

 

در پایان رئیس کرسی، پس از جمع بندی آنچه بیان شد به ارائه نقطه نظرات و تجربیات خود در این زمینه پرداخت. ایشان با توجه به رضایت حاضران از محتوا و کیفیت این نشست و نیز درخواست آنان برای ادامه این گونه جلسات، اعلام کرد که نشست های مشابه جهت هم اندیشی و هم افزایی و نیز آشنایی بیشتر فعالان حوزه یادگیری الکترونیکی با یکدیگر، توسط کرسی برگزار خواهد شد.

همچنین گزار ش کامل این جلسه به زودی در وبسایت کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی یونسکو بارگزاری خواهد شد.

 

خبر تهیه شده توسط دبیرخانه کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی یونسکو

ارسال نظر